BLOG Website strategie en automatisering | magnoliasites.nl/magnoliastudio

Website strategie en automatisering, wat hebben die twee gemeen?

Wanneer je meer met je website wilt doen dan alleen je bezoekers informeren, dan ga je op zoek naar strategieën die je kunt toepassen. En meestal kom je dan al snel uit op het verbeteren van de call to actions in je website en het aanbieden van gratis content aan je bezoekers. Dat laatste vaak in ruil voor een e-mailadres. En hoewel je hiermee wellicht het snelste resultaat kunt bereiken, zijn dat lang niet de enige manieren.

En wanneer je deze tools al hebt ingezet voor jouw strategische website, maar nog zoekt naar extra manieren om nóg meer conversie* te creëeren dan is één van die manieren verder automatiseren.

In de tijd waarin wij leven hebben we de beschikking over eindeloos veel tools en technieken om ons werk te automatiseren. Van het online maken van een afspraak tot geautomatiseerde facturen. En van social media berichten plannen tot automatisch verzonden emails.

Al deze tools zorgen ervoor dat je efficiënter kunt werken en daardoor met meer focus en meer inhoudelijk met je werk bezig kunt zijn. Maar automatiseren heeft nog een belangrijke functie, want niet alleen wij worden daar blij van. Vergeet ook niet hoe waardevol automatisering voor je klanten kan zijn! Een bestelling doen en meteen een mail krijgen zodat je direct aan de slag kunt. Hoe fijn is dat voor je klant? Voor ons zijn deze dingen inmiddels bijna gewoon geworden, maar dat is het zeker niet voor onze klanten die vaak met technische kennis nog ver achter ons liggen.

De klantervaring is super belangrijk voor een goede referentie na afloop. En juist die is dus weer super waardevol voor je strategie. Zie je waar ik heen wil? Soms moet je ook oog voor de details hebben en de flow achter de schermen goed regelen, om later voor de schermen daar de vruchten van te kunnen plukken. En geloof me enthousiaste klanten verwijzen maar al te graag nieuwe klanten naar je door.

Wat kun je automatiseren?

Er zijn verschillende taken binnen je business die je eenvoudig kunt automatiseren. Hieronder een aantal voorbeelden ter inspiratie.

  • klanten zelf afspraken laten plannen via een digitale agenda
  • automatische email opvolging
  • online betalen
  • publiceren van nieuwe blogberichten
  • social media berichten
  • facturering
  • taakherinneringen
  • toegang verlenen tot beschikbare downloads
  • projectbeheer
  • inloggegevens
  • backup’s
  • statistieken rapportage

Lijkt het je wat om eens samen te kijken hoe jij jouw business wat verder kunt automatiseren? Plan dan gerust een GRATIS en vrijblijvende Skype Chat en dan kijken we samen wat ik voor je kan betekenen.

Laterrrrrr!

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top